tisdag 28 juni 2011

Frisyr för dig med runt ansikte

OBSERVERA:detta är ett äldre inlägg som raderats på grund av ändringar i bloggen...



Om man har ett ansikte med rund ansiktsform och vill trolla bort den runda formen kan håret vara till stor hjälp. Mitt grundtips är att odla fram lite längre hår, det tar bort intrycket av den runda formen på ansiktet. 

Här kommer några fler användbara knep att tänka på:

  • Byt mittbenan mot en sidobena, det tar fokuset från den runda formen.

  • Slingor i håret kan få ditt ansikte att se mindre runt ut.

  • Odla fram en lång lugg, korta och skarpa luggar är inte att rekommendera.

  • Spraya fram lite volym i håret - skillnad på 30 sekunder

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Är du osäker på ditt ansiktes form?
HÄR kan du mäta din ansiktsform

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

2 kommentarer:

Agnes sa...

Åh, vad roligt! Vill bara tipsa dig om http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=agjo1 Jag brukar surfa på både Bloggtrafik och Mer-Trafik, på så sätt får jag dubbelt upp av poäng. Reste iväg över helgen och jag hade surfat så mycket att jag besökarna bara fortsatte att rulla in.

fanny sa...

Har du nåt tips på vad man kan göra om man känner att man håller på att bli sjuk?