tisdag 22 februari 2011

Hur får man långa, fina naglar?

Vill du också ha långa och fina naglar? Långa och vackra naglar är inte allas vardag, men alla kan få det. Här följer ett par tips på hur då både skyddar och stimulerar naglarnas växt...


  • Använd nagelborste när du rengör dina naglar. Då tar inte naglarna lika mycket stryk som när du petar med något vasst under dem - och dessutom kan det stimulera nagelväxten.

  • Oavsett om du gillar naturliga naglar eller mer färgglada - ha alltid ett skyddande underlack (gärna något som stärker) på naglarna. Då minskar risken för att de ska spricka och gå sönder.

  • Släng stålfilen! Använder du en glasfil så går det lättare att forma naglarna och risken för att dina naglar blir "hackiga" minskar.

  • Alltid nagelolja. Nageloljan tar fram det vackra i dina naglar, och håller dem friska. Smörj in varje nagel några minuter morgon och kväll.


    TIPS: jag brukar smörja in nageloljan i bussen på morgonen,
    då har man ju ändå ingenting för sig. Och då har man det gjort.




För att komma i gång kan det vara bra med ett nybörjar kitt. Jag kan skarpt rekommendera "Depends Mirakel kitt" för starka och fina naglar. Där ingår en nagelfil (dock ingen av glas), en pinne att peta ner nagelbanden med, nagelolja, nagelbands kräm, handkräm, skrubb för nagelbanden samt en nagelborste.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset!! Ett tag sluta jag bita på naglarna sen har jag börjat med det igen!

Anonym sa...

Hej jag har problem med att bita på naglarna ... hur ska jag sluta ??

Anonym sa...

Hej jag biter på naglarna vet ni ett sätt att sluta??

Qbrium sa...

Hej Anonym & Anonym: svaret blev ganska långt, så jag postar ett inlägg inom kort. /Q

Anonym sa...

Hej! Jag ska köpa ''depends mirakel kitt.. För den verkar ganska bra och ibland ser jag några på youtube som visar att det är jätte bra och ha dessa.. för naglarna!
Tusen tack för tipset.. <3