lördag 12 mars 2011

Bra mat när man vill gå ner i vikt

Här följer en lista på mat som är bra att äta när man vill gå ner i vikt, även kallad "fettbrännarmat". Dieten är anpassad för att följas i 4 veckor, samtidigt som du tränar, helst konditionsträning (så du blir svettig). Träna regelbundet! Konditionsträning är en fettförbrännande träning. Med styrketräning bygger du muskler.

Du bör äta 3 mål mat om dagen. Dina måltider bör vara regelbundna och i portioner så du håller dig mätt och inte behöver ta den där extra mackan. Du kan välja mellan allt på listan nedan för att tillreda lunch och middag. Frukost är ett av de viktigaste målen om dagen, och kan även gynna din viktnedgång. Äter du ingen frukost finns det större risk att du känner dig hungrig och små-äter längre in på dagen.



Frukost: 100 gram skinka eller kalkon, 2 ägg + kaffe.



Lunch och middag:

protein-laddad mat
  • nötkött
  • skinka
  • kalkonbröst
  • kyckling
  • ost
  • ägg
  • fisk
  • proteinpulver
grönsaker du kan äta
  • gurka
  • sparris
  • kronärtskocka
  • broccoli
  • brysselkål
  • selleri
  • svamp
  • lök
  • paprika
  • spenat
  • tomater
  • palsternacka
  • Zuccini
mat som innehåller fett
  • avokado
  • smör
  • nötter och frön
  • olivolja
  • rapsolja (mindre mängder)



Inga kommentarer: