måndag 25 april 2011

Applicera foundation




Svampen:
Hur är det nu egentligen med denna svamp som är prisad av vissa, och sågad av andra? En smink svamp använder man för att lätt kunna applicera till exempel foundation. Appliceringen brukar oftast bli jättebra med smink-svamp, det mindre bra är att bakterier ÄLSKAR smink svampar, dessutom är de svåra att få helt rena.


Penseln:
Ett bättre alternativ är att använda en pendel som är gjord för att applicera foundation med. Penseln behöver dock tvättas 1-2 gånger i veckan. Du kan tvätta dina penslar med en mild tvål, jag brukar använda min intim-tvål från ACO. Många tvättar sina penslar med vanligt shampoo, undvik detta. Som tidigare nämnt ska hårprodukter hållas i håret.


Fingrarna:
Det bästa är ändå att använda fingrarna, enligt min mening. Många tycker att detta är helt fel, eftersom fingrarna kommer i kontakt med mycket smuts och inte bör komma i närheten av ansiktet. Vet inte hur ni gör, men själv brukar jag tvätta mina händer INNAN jag applicerar min foundation. En annan grej med att använda fingrarna är att värmen från fingertopparna gör att de flesta foundations flyter in i huden på ett naturligt sett.

x

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en underbar blogg!!!:)

ellen sa...

Ja, visst! En dvd film var det. Den har jag sett på max 2 gånger sen jag köpte den ... på två gånger så blir det inte så repig på både fram och baksidan som den är när jag fick tillbaka den :) Usch. Sen när jag frågade så fick jag inget svar? Inget alls. Blir så less på sånt beteende!

Haha, jag ska nog hålla mig till min ''riktiga'' storlek x) Slipper man köpa nya bhar! :D

Qbrium sa...

Anonym: Tack för en underbart positiv kommentar. Jag blir både glad och motiverad av att fortsätta skriva inlägg. :)

Ellen: Inte kul. Förhoppningsvis lär man sig med åren vem man kan låna ut saker till, och vem man bör låta bli att låna till.

Jag tänker i alla fall testa en större BH, man märker ju om den sitter helt kokko :)

Agnes sa...

Oj, det har jag inte tänkt på faktiskt. Brukar använda mitt vanliga schampo till att tvätta sminkborstarna, ska genast sluta med det! Makeup svampar suger dessutom upp jätte mycket av foundationen så man sparar pengar genom att använda pensel eller fingrarna :)

Anonym sa...

Oäkta penslar ska tvättas med tvål men äkta ska göras rent med shampoo (& gärna balsam till det) eftersom det är just äkta hår :)