söndag 24 april 2011

En tankeställare

När jag smorde in min hud med mjukgörande mandelolja så började jag tänka "men, det här brukar jag ju bara använda i ansiktet", det tog inte länge innan det slog mig att många använder VÄRRE produkter till ansiktet än till övriga kroppen.


Finns det någon där ute som tänkt:

"den här krämen kan jag sätta i ansikte, 
men inte på resten av kroppen"?

Jag tänkte i alla fall så när jag använde mina krämer från diverse märken och butiker. Men varför tänker man så? Huden i ansikte som är mycket känsligare än den övriga huden - hur kan den tåla alkohol, parfym, mineraloljor och annat som sätts i många produkter för ansiktet - om inte "den övriga huden" skulle tåla detta?


Två ledstjärnor för en bra hud vård:
- produkten ska vara "ätlig"
- produkten ska kunna användas för hela kroppen

x

4 kommentarer:

ellen sa...

Jag har helt ställt om efter att ha läst din blogg! Jag slängde mina produkter från Aco och Nivea igår och ska slänga mina hudkrämer också ...

Mandeloljan är ju helt underbar! I alla fall dagen efter, idag. Huden känns så ren och fräsch? Hoppas det håller i sig! :D

Qbrium sa...

Vad kul att kunna hjälpa till. Fortsätt att rapportera. Man märker väldigt snabbt när man använder en BRA produkt, något som är bra - på riktigt.

Det kommer hålla i sig, tro mig. Samtidigt som en längre användning har blekande effekt på dina ärr. Men, det där vet du ju redan ;)

Kan inte få nog av att berömma mandeloljan och informera om den. Kanske du skulle vilja vara gäst-skribent och skriva om "den nya produkten", när du "kommit in i användandet", från din synvinkel?

Ha det bäst!

/Q

ellen sa...

Ja, jag kan jätte gärna vara gäst-skribent! :)

ellen sa...

Haha, jag hör av mig! :)