fredag 8 april 2011

Gurka för torr hud!

Gurka är en fantastisk produkt som de flesta har i kylskåpet. Speciellt bra är gurkan för de som lider av torr hud. Gurkan innehåller en underbar mirakel saft som är bra mycket bättre än vad man någonsin kunnat tro...

Exempel på vad du kan använda gurka till:

  • Funkar perfekt som ansiktsvatten.
  • Använd på solbränna och andra sår.
  • På känslig och torr hud, då gurkan är lugnande.
  • Kan motverka inflammationer, därför bra på finnar som kan bli inflammerade.
  • Ersätt vattnet med gurka i en självgjord ansiktsmask.

Gurkan verkar på flera olika sätt, och därav är en dunder kur för orolig hud.

Såhär verkar gurkan: 
lugnande, svalkande, antiinflammatorisk, sammandragande och rengörande.

x

2 kommentarer:

Carro sa...

ursäkta att jag inte har lämnat källan. Men jag antar också att du har kopierat någon annanstans. Men har gjort om den.
Det var bra tips som jag vill skicka vidare till folk..
Va stolt att nån såg upp till det inlägget då?

Varför tar folk åt sig. Jag har inte ens en stor blogg. max 30-40pers om dagen. Så det hade inte gjort någon stor nytta iallafall.

Qbrium sa...

Svar till Carro:
Jag har faktiskt inte kopierat tipsen på det viset. Jag tog reda på goda alkoholfria drinkar, och sedan gjorde jag om recepten med cl så att 4 cl vodka skulle få plats i glaset. :)

Det är kul att du tycker om det jag skriver, men eftersom jag inte kopierar rakt av från någon sida, utan kan samla information från ett flertal sidor så blir jag lite ledsen för att någon annan kopierar mitt arbete.

Förstår dock hur du tänker. Tack för ditt senaste inlägg på bloggen.