torsdag 21 april 2011

Lätt frukost

Är du en av dem som har svårt att äta på morgonen? Mitt tips till dig: gör en god smothie! Det är lätt att få ner, det är nyttigt och mättande på samma gång.





Jag brukar göra en smothie genom att blanda:


- Frysta bär efter tycke och smak (blåbär, hallon, jordgubbar)
- En banan
- Honung (istället för socker)
- Mjölk ifall blandningen blir för fast



En annan smart grej
jag börjat med är att koka kaffe på morgonen, men sedan använda en termos liknande Take Away mugg för att kunna njuta av kaffet på bussen istället för att stress-hälla i mig kaffet hemma.

Min take away mugg är köpt från Saga Form. Den är gjord av plast, men håller trots detta kaffet varmt under buss-färden. Den är dekorativ med färgglada mönster. 100 kronor pröjsade jag för den, ifall någon är intresserad av att köpa en egen.

x

1 kommentar:

Om mig sa...

Jag har super svårt att få i mig frukost, och var väldigt sugen på smoothie till frukost, men har ej tid att äta den hemma.
Och det är nog inte så lämpligt att dricka i en take away mugg, Har du något tips?