tisdag 17 maj 2011

Ansiktsmask med blåbär



Du behöver:
- 4 matskedar blåbär
- Naturell Yoghurt (återställer hudens balans)

Gör såhär:
Mosa blåbären och tillsätt lite yoghurt. Mängden yoghurt beror på hur mycket "kräm" du behöver till ditt ansikte. Applicera på rengjort ansikte, låt verka 20 minuter -skölj av.

Blåbär innehåller:
antioxidanter, vitaminer, kalcium, magnesium, kalium, fosfor, C-vitamin, järn och B-vitamin. Blåbäret bygger upp huden och gör den smidig och elastisk. Perfekt när din hud känns lite grå och dassig.

x

5 kommentarer:

niki sa...

åh det ska jag testa :D
*svar*: jaa det har varit underbart väder på senaste tiden :D haha jaa eller hur ;) nae men ska faktiskt köpa sommarkläder till helgen eftersom att jag fyller år på lördag :D

Anonym sa...

Denna ska jag prova, verkar riktigt bra! :D

Qbrium sa...

Anonym: Ja, den är riktigt bra och väl vårdande för ansiktet. Yoghurt är alltid något som är bra för huden i och med den PH balanserande effekten. :)

Carro sa...

Blir man inte blå i ansiktet när man slänger på det där i ansiktet? :)

Qbrium sa...

Jag har inte blivit blå alls. Däremot har jag inte ens tänkt tanken att man faktiskt kan bli det. Tror att yoghurten späder ut färgen så pass mycket att det inte märks av. Använt mig av frysta blåbär från affären, vet dock inte vad det skulle vara för skillnad på dem eller de i skogen.

Bra point, faktiskt. Man får vara lite försiktig när man testar, kanske bara testa på handen första gången eller nått.