torsdag 2 juni 2011

Förvandla dina stolar!

Ge lägenheten ett lyft - billigt!

Jag har tidigare skrivit om små tips om hur man kan göra lyan lite trevligare på ett förmånligt sett, den här gången vill jag gå mer in på detalj på hur små saker kan göra en stor förändring. Igår sysselsatte jag och min sambo oss med att byta tyg på våra stolar...



Egentligen är det bara tre enkla steg: 
- klippa tyget i passliga bitar (du får bra hjälp av att måtta med det gamla tyget)
- ta bort nitarna som satt fast tidigare, går bra med en skruvmejsel och en tång-
- fästa det nya tyget med hjälp av en nit-stans (fördel att vara två, tro mig!). 

Resultatet är strålande, eller vad säger ni? Att köpa nytt tyg, eller fejk-läder som vi använde är inte allt för dyrt, däremot tar det lång tid och krävs tålamod för att klä om en stol. Om din stol inte har något tyg från början slipper du ju en hel del arbete som måste göras för att ta bort det gamla tyget.



För oss som var två tog det 5 timmar att klä om stolarna. 
Här följer ett par bilder under "projekt tiden"...


Om ni är sugna på att testa: 
var inte rädda för att misslyckas.  
Nitarna går ju att ta bort. Lycka till! 
x

Inga kommentarer: