måndag 6 juni 2011

Fuska till dig salongsnaglar!

Bilden: Naglar dekorerade med klistermärken och glitter-lack

Designade naglar är otroligt snyggt, men inte alls speciellt lätt att göra. Det krävs en stadig hand, mycket träning och en ton med nagellack-borttagningsmedel. För dig som snabbt vill ha snygga naglar finns dock stickers (klistermärken för naglar) att köpa för en billig peng. 


Mina stickers på bilden kommer från Clarine's - det är en engelsk butik med smycken och smink. Dock borde det finnas andra alternativ på svenska butiker, så som Kicks (eller liknande). 


Nagellacken på bilden kommer från olika butiker, det första nagellacket är ett glitter-lack köpt från KIKO i Berlin, det andra lacket är ett "vanligt" lack från Lumene (lila), och det sista är ett bas och topp-lack från Depend. Under lacken finns de klistermärken som är kvar från min nageldesign.

Jag började med att stryka på ett lager med vårdande underlack (inte det på bilden), därefter lade jag två lager med mörk lila lack. Det är viktigt att låta nagellacket torka ordentligt innan man lägger på nästa lager, ungefär 10-15 minuter brukar det ta för mig.

OBS: Hur länge det tar för dig att torka nagellacket är individuellt och beror på din nagelkvalité.

Medan jag väntade på att lacket skulle torka valde jag ut vilka dekorationer jag ville ha på respektive nagel - det är viktigt att man inte använder för stora klistermärken till de mindre naglarna, det kan bli en kant och då slits klistermärket lättare bort.

Efter att jag applicerat klistermärkena strök jag på ett tunt lager med glitter på nageln för att ge min design extra lyster. Avslutningsvis lade jag på ett skyggande topp-lack.

TIPS: Topp lack är mycket användbart, investera gärna i många, stora flaskor. Om du applicerar topp lack över din design var tredje dag så håller nagellacket längre.


Lycka till! 
x

Inga kommentarer: