torsdag 9 juni 2011

Nagellack + kylskåp= ?

Här om dagen var jag hos en makeup artist för att bli sminkad inför min avslutning i skolan. I vanlig ordning pumpade jag henne på information om allt och lite till som har med smink att göra. Bland annat fick jag den tråkiga nyheten att man INTE ska förvara nagellack i kylskåpet - de kan bli klumpiga och svåra att använda. Jag som ALLTID har haft mina där...


Nu har jag dock plockat bort dem och förvarar dem tryggt i en snygg, liten låda (modell: skokartong). Jag har hittat ett väldigt praktiskt sätt att snyggt förvara mina nagel grejer. Jag har två olika lådor, en för nagellack och en för nagellack-borttagningsmedel, bomullstussar, filar, saxar, orange-pinnar och allt annat man kan tänkas behöva för sin nagelvård.  Dessa lådor är snyggt placerade i ett fack under vardagsrums bordet, väldigt lätt att plocka fram och ta undan när det behövs.


Bilden: En idé på hur man enkelt kan förvara sina nagellack och nagel-tillbehör på ett snyggt vis, ett plus är att lådorna kan placeras nästan var som helst, och fortfarande se bra ut. Du kan med andra ord placera dem lätt tillgängligt för dig, utan att ge ett stökigt intryck av en nagellacks-djungel.

Jag valde att placera mina på en av de hyllor som finns under mitt vardagsrums bord. TILL OCH MED min sambo accepterade idén. ;)

Inga kommentarer: