måndag 13 juni 2011

Naglar och kvalité




Ett litet tips: 

Använd mandelolja som in-packning för dina naglar. De kommer vara starkare, växa snabbare och må bättre. Dubbel bonus om du har tillgång till Apotekets bomullshandskar. 

4 kommentarer:

Josephine sa...

sv; oh tack så mycket ! Blir såå glad !^^

Linda sa...

sv: Hej förlåt för segt svar! Jag kan lägga in en bild så fort som möjligt.. min usb sladd krånglar, men jag kommenterar så fort jag har lagt in den! :D

Linda sa...

sv: Aww tack! Känns bra att det finns någon som påminner en om plugg-glädje ist för : Du kommer dö!!
kram!

isokaloriskt sa...

Hej. Vad kul att jag når ut till någon :)
Nja ISO är väl relativt likt GI. I GI äter man ju mat med lågt GI och det gör man inom ISO med. Men Iso väljer du ju att dela upp måltiderna så den blir lika fet som proteinrik som kolhydratsrik.

Båda fungerar, min kompis går på GI. Men hon kände då hon började med rivstarten, alltså väldigt lite kolhydrater att hon vid dag tre fick huvudvärk, var trött osv i ca två dagar. Det har ja inte kännt med ISO. Att utesluta kolhydrater kan ju just göra att men blir trött då det är kroppens bränsle. Inom GI ställer man ju om kroppen så den tar fett som bränsle istället. Och övergången dit kan vara lite jobbig. Men annars har jag inget negativt att säga om GI då jag vet att det fungerat för många.

Men varför jag valde ISO dieten var för att delvis äter jag för mycket kolhydrater i kosten, skulle säga att jag åt 70 % kolhydrater, 23% protein och 7% fett ungefär. Så att göra om och äta 30, 30, 30 verkade spännande. Hade tänkt att börja på GI först, och tittade igenom min kompis bok, men va mycket bacon och fett kändes det som och det är min kropp faktiskt lite känslig emot, får halsbränna och magkatarr :)

Så alltså är ISO och GI relativt lika, båda med lågt glykemiskt index men att man på iso istället delar upp 30, 30, 30 tycker jag är bra då jag behöver kolhydrater i min kost :)

Så har du alltså börjat med GI ? Hur går det?