tisdag 7 juni 2011

Undersök innehållet!


Cosmeticanalysis håller koll på vad som är bra respektive ämnen för din hud. Tyvärr måste man vara medlem och betala en avgift för att få tillgång till hela deras databas. Dock har de listat några produkter från olika märken och analyserat ämnena. Du ser på "smile-gubbarna" ifall det är ett bra ämne eller ej. Om du för din muspekare över det analyserade ämnet ser du hur ämnet verkar. 




Några produkter som analyserats som dåliga:
NIVEA Creme
BODY SHOP's Mango Bodybutter
Shisheido's Vital Perfection Balancing Softener

Några produkter som analyserats som bra:
Wedelas Iris fuktighetskräm
Estée Lauder's Idealist
Hauschka DR's rosenkräm



Om du tycker detta låter intressant vill jag tipsa om ett tidigare inlägg där jag undersökte innehållet i "NIVEA Repair Lotion SOS Care". Inlägget hittar du här.

1 kommentar:

sandra. wicked. sa...

Heej sötkaka! Ursäkta för ett sådant sent svar och att jag utsåg vinnaren utav veckans blogg så sent. Jag har vart sjuk och gjort en visit in på sjukhus b.la. men nu är jag på benen igen och hoppas givetvis du inte glömt mig. Gå in och se vinnaren utav dagens blogg här.

http://angelbynight.blogg.se/2011/june/vinnare-veckans-blogg.html

Kraaam Sandra