lördag 6 augusti 2011

Lovande Lavera (naturkosmetik)

Hör upp i djungeln av 
krämer och naturkosmetik!


Lavera 
Lavera är ett nytt märke som jag nyligen upptäckt. Än så länge har jag bara testat deras body lotion med lavendel i. Ett under för min såriga, torra och eksem-berikade hud. En kräm som faktiskt funkar! Helt otroligt.

Av vem? För vem?
Skaparen av krämen heter Tomas Haase. Som liten led han själv av atopisk hud. Krämerna från Lavera är specialframtagna för att inte skapa allergiska reaktioner eller irritation på huden. Krämerna är fria från både mineraloljor och parabener.

Face the fact...
Deras ansiktskrämer verkar också ganska lovande. Norpade med mig ett par tester hem som jag använt under några dagar. Vad jag känner? Huden är mjukare, smidigare och ser friskare ut än tidigare. Min vanliga ansiktskräm är i och för sig inte heller dålig, den kommer från Wedela... men man kan alltid hitta produkter som passar huden ÄNNU bättre.

Body lotion
Laveras lavendel body lotion kostade mig ungefär 12 euro, motsvarande ca 120 kronor. När jag har vägarna förbi deras butik igen (förhoppningsvis på måndag) ska jag köpa deras ansiktskräm också.

Lavera har body lotions för många olika hud typer. Du hittar bland annat honung och mjölk, havton, vilda rosor, vanilj och kokosnöt med mera.

Senaste kapet: Body lotion från Lavera


Lavera är latinska och översatt på svenska betyder det "sanningen". Om du är intresseras av att läsa mer om Lavera, eller testa någon av deras produkter kan du klicka in på deras hemsida: http://laveranaturkosmetik.se/


1 kommentar:

Elisabeth sa...

Lavera gillar jag också, känns som ett av de där trygga naturliga märkena som man kan lita på.

Mina favoriter från Lavera är nog deras handkräm basis sensitiv, deras brun-utan sol för kroppen samt deras mascara double black, det är den första naturliga mascara som jag faktiskt har varit nöjd med.