söndag 21 augusti 2011

The Organic Pharmacy

Det organiska apoteket. Något jag stötte på i London, på Oxford Circus. Det såg onekligen lockande ut, så jag beslöt mig för att gå in. Jag blev inte besviken! Hyllor med produkter, alla, helt organiska och naturliga. Smink, krämer, homeopati-medeciner och personal med mycket kunskap! 




Jag gick ut från butiken med mer kunskap, men framför allt två underbara krämer. En kräm för extremt torr hud som man ska smörja in morgon och kväll, samt en mindre kräm för infekterade områden (eksem) som ska lugna och läka huden snabbare.

Bilderna: Från vänster visas en antiinflammatorisk och reparerade kräm som ska appliceras på utsatta områden (sår, eksem). Till höger ser man en väldigt återfuktande kräm för extremt torr och flagnade hud. Den lugnar och bygger upp huden på nytt.


Det handlar inte bara om krämer...
Som ni kunde läsa i förra inlägget gav personalen mig tipset att utesluta lite matinnehåll. Missade du inlägget kan du läsa det här.

2 kommentarer:

Dana sa...

sv: haha åh, tack så mycket :D ja, tycker du det va fint tycker jag att du ska kolla in min "naglar"-kategori!;)

Pania sa...

sv ; tack så mkt, en liten push är aldrig fel :) stort lycka till tillbaka :)