fredag 26 augusti 2011

Säg nej ibland...

Hösten närmar sig med stormsteg. Men hösten brukar oftast förändring komma. Man vill komma i form inför det nya året, gå på kurser, skaffa nya bekantskaper, projekt startas upp, matvanor ska förändras och man kanske till och med funderar på ett nytt jobb...

Mitt i detta virrvarr måste du komma ihåg att du faktiskt kan säga nej till saker. Ibland blir det bara för mycket. Orkar du inte träna den där torsdagen som du lovat dig själv för två dagar sedan? Säg nej till dig själv. Det där mötet som du gärna vill vara med på, men egentligen inte är så viktigt för dig... våga säga att du tyvärr inte kan delta. Det är viktigt att säga nej ibland, att inte ta för mycket på sig själv.



"Tyvärr, jag kan inte kväll. Jag måste stanna hemma ikväll. Idag är det tyvärr ingen bra dag för det. Nej, inte just nu. Kan jag ringa dig nästa vecka? Nej. Vi kan inte flytta mötet, jag har fullt upp just då. Nej, jag vill inte gå ut ikväll... men vi kan väl ta ett glas vin hos mig nästa fredag?"



Inga kommentarer: