söndag 28 augusti 2011

Vatten är viktigt!

Det är viktigt att dricka mycket vatten...

...helst ska man dricka en liter vatten (gärna mer) per dag. Själv tycker jag att vatten är ganska... äckligt. Det är ingenting som direkt tilltalar mig. För något år sedan började jag dock med att fylla vattenflaskor med vatten och sätta in dem i kylen. Varje gång jag går förbi, eller direkt när jag känner mig törstig så dricker jag lite. Faktum är att nedkylt vatten smakar bättre i min mun än vatten direkt från kranen.

Har du svårt att dricka vatten "som det är"? Testa att kyla ner det innan. Kan nästan garantera att det blir godare och mer lätt-drucket.


3 kommentarer:

issa sa...

Inte för mycket bara, då pajar njurarna

Qbrium sa...

Issa: Nej, lagom är bäst :)Man får känna efter lite grann. Man ska ju inte precis dricka ihjäl sig.

Anonym sa...

När man dricker mycket vatten varje dag och "tvingar" i sig vattnet så vänjer man sig och då blir det inte lika jobbigt att dricka vatten, haha:)