tisdag 20 september 2011

Aloe från Dermanord

Jag har haft ganska svårt att hitta en bra aloevera gel/kräm. Aloe99 testade jag tidigare, men jag tyckte varken den höll kvalités eller doftmässigt. Den hjälpte mig inte utan satte sig bara som en äcklig brun hinna på huden. En annan aloe-kräm jag testade var tyvärr parfymerad, vilket min hud inte tålde speciellt bra. När jag var in till stammisbutiken här om dagen fick jag syn på Dermanord. Deras aloegel var nästan helt doftfri (tänk sjukhus). Den var dryg och lätt att applicera på huden. TAGET!

Det enda med krämen är väl att det blir en hinna som sedan ömsas bort när krämen sjunkit in i huden. Det kan jag absolut tänka mig att stå ut med. För annars tycker jag den håller vad den lovar; lindrar och svalkar. Ett öppet sår slutade svida och började läka efter en dags intensiv-behandling. Jag gillar't!

2 kommentarer:

sofian sa...

jaaa kilklackar är gudomligt bekvämt... Ja jag har sett att det finns lite mer budgetvarianter. Men ingen har riktigt fallit mig i smaken i år, beige eller svart va ända jag hittade, synd.. Så får ta hant om dessa väl ist så blir dom inte så dyra i längden ;) haha

Men ha en bra dag, Kram! :)

Lesly Valencia sa...

Hehe Ok nu svar på dina kommentarer. Japp den är väldigt bra DN aloe! Ja tycker att du ska köpa en aloe planta jag vill också ha en.

Och på tal om utslag, det var så jag började använda aloe för att få mina urtikaria utslag att sluta klia.

Tyvärr finns det inte så mycket att göra år just detta om man inte vill proppa in sig med alergitabletter. Pratade med en akupunktör som sa att det har hjälpt många med hudallergier. Men jag har inte råd med det, hehe. Kanske värt att testa för dig om du har både urtikaria och eksem.

Ja men då låter det bra om det är naturkosmetiskt ;) Ja det är lite omständligt med noo poo men det blir väldigt bra.

Japp jag tror också att det var ödet. Din blogg är jättebra :D