onsdag 21 september 2011

Gästinlägg: urinterapi

Molly, som tidigare gästbloggade om krämen Iris ville också berätta om något jag i alla fall tycker är väldigt spännande, men lite udda. Urinterapi. Jag är väldigt glad att Molly ville skriva och berätta om hennes upplevelse. Jag tror det är viktigt för de som är nyfikna, men inte vågat testa, att de får höra hur andra upplevt urin-terapi




Äckligt eller underbart?
Många kan tycka att urin är omänskligt och äckligt att använda till hud vård och som läkemedel. Jag ska erkänna att jag var precis av den åsikten själv, men jag bestämde mig för att prova på grund av min nyfikenhet, och jag anser att det är en utav de bästa saker du använda! Jag märkte skillnad efter bara en veckas användning, och det funkar troligen perfekt för alla er som har problem med eksem eller något liknande eftersom det lugnar såren. Det bästa urinet är på morgonen, det ger det bästa resultat. Det räcker att du har urinet på kroppen i ca 10-20 min. 

Snabba resultat
Jag märkte resultat genom att min hud hade fått fräschare utstrålning och den hade blivit fastare, och redan efter 2 dagars användning fick jag 2 kommentarer eftersom de runt mig också såg en stor skillnad. Första gången jag hade det på min kropp var det som en svag stickande känsla men det kan variera från person till person, och först trodde jag att det skulle lukta urin men det luktade knappt någonting. Det enda var nog att min pojkvän tyckte att det luktade annorlunda men inte äckligt.


Enkelt, och lätt-tillgängligt
Min rutin är att gå till toaletten direkt när jag vaknar. Jag applicera urinet och går och äter frukost sen när jag har ätit klart sköljer jag bara av ansiktet med vanligt vatten. Och avslutar med att smörja in mig med mandelolja. Och det absolut bästa med att använda urin-terapi är att den finns tillgänglig 24 timmar om dygnet, 365 dagar per år och dessutom är den fullständigt gratis!


Urin hjälper mot mycket
Urin är bra för att bota hudsjukdomar, acne och liknande problem. Men det är också bra för de inre organen. Jag läste precis om en person som har förminskat magsår på 10 dagar medan läkarnas medicin skulle ha tagit 4 månader, och även botat tandproblem och mycket mer, läs själv här. Det finns många läkare som föreslår urin som första behandlingen. Urin är också mycket känt på grund av att det förhindrar åldrande det kan ni läsa om här

Inte lätt att berätta
Det var pinsamt att berätta min historia bakom strålande hud. Många som läser detta känner mig. Jag valde att dela med mig av min upplevelse för att jag kände att det är viktigare att hjälpa människor så de hittar den rätta vägen till ett skönare och finare liv. Jag hoppas verkligen att ni nu vågar gå till toaletten och kissa på ett papper och dutta det där ni vill ha det eller kissa i en kopp och drick det och se skillanden efter bara några dagar.




7 kommentarer:

Sana sa...

Hej, måste säga att du har en sjukt bra blogg !! Egentligen Så lägger man ut sjukt mkt pengar på onödiga saker, du har sjukt bra o billiga naturliga tips ! D med urin terapin låter ju lite konstigt,men jag ska nog testa det med..Ja har en fråga,vetu du några bra alternativ förutom citron, ingefära, eller honung metoden för att ta bort acne ärr på ansiktet? för jag har testat alla tre i flera månader men inget har hjälpt :S

Qbrium sa...

Svar till Sana:
Tack för din kommentar, jag blir så glad över alla som uppskattar mina inlägg!

Som svar på din fråga: Mina acne ärr (självförvållade ärr när jag klämt) har blivit mindre och vissa har gått bort med hjälp av mandelolja. Den reducerar också de röda fläckar man oftast får av finnar etc. Testa du med!

Det är bra att du testat i flera månader, annars kan det vara svårt att se det riktiga resultatet.

Om dina ärr är som "gropar" i huden kan det vara svårare att reducera dem, men inte omöjligt. Jag tror på lång behandling med naturliga produkter.

molly sa...

hej jag tycker att du verkligen ska prova urin just om du har finnar och acne. jag är ganska så impad att urinet+mandeliojlan har börjat att förminska ett vattenkopper ärr som ja fick som liten. :)

Qbrium sa...

Molly: det är helt otroligt vad man kan göra, naturlig väg, för att få bort ärr och liknande!

molly sa...

min katt rev mig nyss väldigt illa och då provade jag med lite urin på och då försvann smärtan till nästan 100 % efter bra någon minut:)

Qbrium sa...

Molly: Det är underbart hur snabbt det verkar på huden. Roligt med sådana exempel som du ger.

Anonym sa...

Hej! jag vill bara säga att jag såg en dokumentär om en kvinna som använde sig av urinterapi, och en läkare hon hade träffat hade rått henne att sluta upp med det direkt. När det gäller invärtes bruk alltså. Det förvånar mig inte att det är bra för huden, men man ska absolut inte inmundiga det då urin består av slaggprodukter som kroppen gör sig av med då kroppen inte har användning för dessa eller är skadliga på lång sikt. Att dricka sitt urin kunde leda till uttorkning och leverskador bland annat. Så kolla upp det med en läkare innan ni går för långt med urinet. dock så använde kvinnan i dokumentärfilmen urinet hela tiden och drack knappt något vatten alls utan återanvände sitt urin hela tiden. men en liten varning bara :) lycka till