måndag 5 september 2011

Jag ♥ listor

Jag älskar listor. Jag listar nästan ALLT. Vad jag ska handla i butiken, mina senaste "måste ha", vad jag ska ta med mig på helgsemestern, vilka uppgifter jag måste göra...och i vilken ordning jag ska göra dem. Livet blir så mycket enklare med listor.

Man får tid över till annat om man har allting nedskrivet på papper. Helst i den ordning man ska packa/göra sakerna. Om man till exempel ska handla kan man lista sakerna man ska ha i butikens ordning. Först frukterna, sen konserver och därefter... ja, hur det nu är uppbyggt i din närbutik.


Lista mera!

6 kommentarer:

Natalie sa...

Det här skulle jag kunna ha skrivit, jag är nämligen precis likadan! Heeelt beroende av listor, som du skriver så är det ju så praktiskt!

Skriver alltid upp läxor, saker jag ska köpa, saker jag ska göra m.m.

Qbrium sa...

Listor är underbara :)

Anonym sa...

Instämmer helt!! :P

Hanna sa...

Ha ha jag är likadan! Skriver upp allt möjligt kom-ihåg-krafs och producerar listor ;)

Anonym sa...

ja andvänder alltid min hand som papper och skriver listor på så att det finns med i några dagar, men har hört att det inte är så bra för huden så kanske måste vänja mig med små papperslappar:/

Qbrium sa...

Anonym: att skriva på handen är ju ingenting som är bra i längden, vanliga bläck- och tuschpennor är ju oftast giftiga.

Varför inte skaffa dig en söt almanacka att hålla reda på saker med? Både smidigare, mer hållbart och snällare mot huden.