torsdag 1 september 2011

Johanna Straub

För någon dag sedan stötte jag på ett nytt naturkosmetiskt märke: Johanna Straub, från Tyskland. Tyvärr hade jag inte råd att köpa krämen just då... och dessutom har jag en hel bunt med krämer att analysera och testa innan jag kan köpa något nytt. Fick dock med mig två prover hem. Den ena har jag redan använt, och är en body lotion med mandel.

På bilden ser ni en body lotion med jättenattljusolja, vilket är bra för torr och ömtålig hud. Ska bli kul att testa. Måste bara välja ett bra tillfälle. 



























Krämerna är baserade på vatten (så klart) och olja från sojabönor. I förteckningen hittar man också sheasmör och mandelolja. Jag hittade även parfym som en ingrediens. Givetvis sa jag till butiksbiträdet att jag inte kunde använda krämen på grund av att det fanns parfym i den. Hon förklarade dock att det är naturlig doft, och inte något tillsatt. Kändes skönt att höra. 



5 kommentarer:

Agnes sa...

Har aldrig hört talas om märket förut, men det låter som ett bra märke! Tycker att designen har blivit jätte fin förresten! Kram

Qbrium sa...

Agnes: aldrig heller hört talas om det... det är ju sånt som är kul med forska i bra och naturliga produkter :) Man får nys om så mycket nytt. Det verkar verkligen vara ett bra märke. Sitter här med min test-påse. Tror jag öppnar den i morgon. :)

Qbrium sa...

...och du, tack för komplimangen! Det var snällt sagt. Var faktiskt rätt osäker på hur jag skulle ha designen. Så det var kul med en positiv kommentar.

Fanny sa...

Hej! Jag har länge kört med dermalogicas sminkborttagningsmedel, men efter att ha läst din blogg om mandelolja testade jag det. Började använda det i början av sommaren, men jag ser ingen skillnad. Gör jag fel eller är det inte rätt produkt för mig? Jag har problem med acne

Qbrium sa...

Hej Fanny,

eftersom du inte beskrivit hur du gör med mandeloljan är det svårt att veta om det är hanteringen som är felet. Dock är det väldigt svårt att misslyckas med just mandelolja. :)

Det kan vara så att mandeloljan inte biter på din acne. Tycker dock det är märkligt att du inte upplevt någon skillnad ALLS.

Är mandeloljan kallpressad? Förvarar du den i kylskåpet?