torsdag 22 september 2011

Vad kommer vara ditt ess i höst?

Höst. Mörker. Skola. 
Jobb. Möten. Träning
Kalender. Måsten. Trötthet. 

...det är lätt att hamna i en ond cirkel mot hösten. Hösten är ju ofta en tid för förändring. Man ska så mycket. Man ska vara duktig i skolan, man ska börja träna, man ska gå på alla viktiga möten och man ska inte sjukanmäla sig för att man bara inte har lust att gå på 34:de mötet den här veckan. Tidigare skrev jag om att säga "nej" ibland. Inlägget hittar du här.

Idag vill jag veta vad era höst-ess kommer att vara, vad kommer ni göra när ni känner att "nu orkar jag inte mera" ? Vad kommer få dig lugn, hur vill du tillbringa en stund för dig själv?


Personligen kommer jag sitta på något tråkigt möte i höst och tänka på hur jag ska ta fram min CD med avslappnade musik, brygga en kopp te (koffeinfritt, lugnande te), placera mina spikmattor i sängen med en kudde under dem och en ovanpå, precis vid kanten för att få det där perfekta trycket mot mitt problemområde: axlar och skulder-blad. 


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar din blogg!

Agnes sa...

Som tur är så är det faktiskt lugnare i gymnasiet än högstadiet, mina småsystrar som går i 8an har längre scheman och fler ämnen än mig som går Barn & Fritid. Bara det får det att kännas lite ljusare tycker jag. Men några saker som får mig att må bättre är att träna. Inte några styrkepass på gymmet utan det räcker att jogga eller powerwalka i skogen med hunden. En annan sak som får mig att "varva ner" och sluta tänka på allt runtomkring är hästarna. När jag är i stallet oroar jag mig inte över "det stora provet nästa vecka". Musik är också guld värt! :)

ellen sa...

Det bästa jag vet när jag känner att jag inte vill mer är att stå ut med dagen.. åka hem och byta om till mjukisbyxor och mysig kofta och bara vara.. ta en tupplur, gosa in mig i täcket (äntligen har vi lagt in duntäckerna i påslakanet!) och kolla på nåt bra program på tv eller en bra film.. det viktigaste är att man känner att ''idag behöver jag inte göra mer''! :)

Qbrium sa...

Anonym: Tack, det är roligt att få höra. Sånt som verkligen sporrar till att fortsätta producera inlägg. Jag älskar alla kommentarer som ramlar in ;)

Agnes: låter verkligen mysigt. Ska försöka komma ut mer i höst. Du vet, springa, jogga och så. Är en riktig inne kurare på hösten. Haha!

Ellen: det låter precis som mig!