söndag 18 september 2011

Wedelas havtonsserie

Wedela har en serie med produkter baserade på havton. Jag köpte deras havtons olja och deras hud kräm från samma serie. Oljan hade jag inte så mycket anmärkningar på. Den gjorde vad den skulle och gick snabbt in i huden efter dusch. Doften var aningen stark, men det är något jag kan stå ut med eftersom den annars gör ett väldigt bra jobb för min super-torra hud. Men hudkrämen...

Min åsikt om hudkrämen:
Jag gillade verkligen deras hud kräm men förpackningen har många brister. Glasflaskan gör så att det är svårt att få ut innehållet. När krämen är slut känns det som att det fortfarande finns massor att hämta från insidan. Men just glasflaskan gör det svårt att få ut den allra sista droppen. Jag skulle dessutom vilja ha en större förpackning. Krämen är varken speciellt dryg och munstycket är inte designat för lotions. Antingen kommer det ingenting eller så får man hela handen full med kräm. Doften gillade jag dock skarpt. Krämen i sig är underbar och gör precis vad den ska göra. Men, förpackningen... nej, nej och åter nej. Kommer INTE köpa igen.

Glasförpackningar känns lyxigt. Men det är väldigt opraktiskt.

2 kommentarer:

Lisa H sa...

Varning för lång kommentar ;)
Jag har också provat Weleda Havtorn, både bodylotion och hudoljan.

Absolut opraktiskt med glasflaska (livrädd att jag skulle tappa den så den gick sönder) och svårt att dosera.. Men jag fick ganska snabbt in den rätta "knycken" för att få ut lagom med kräm/olja. Man får ta lite i taget, flera gånger om, så att man inte riskerar att få halva innehållet i handen på en gång.

Kommer dock aldrig mer köpa Havtorn Bodylotion. Den var väldigt odryg tyckte jag och återfuktade jättedåligt på mig! Jag blev torr i huden igen efter bara en halv dag!

Hudoljan däremot gillar jag massor :) Jag har väldigt torr hud på sina ställen och har även små fula röda knottror på låren och baksidan av överarmarna - men dessa försvann efter bara några gångers (3-4 ggr) användning av hudoljan efter dusch..! Jippi!
Sen har jag märkt att knottrorna så småningom kommer tillbaka om jag inte använder Havtorn hudoljan på ett tag, så jag är ju inte "botad" på något sätt, men det känns bra att veta vad man ska använda för att bli av med dem :)

Qbrium sa...

Lisa: Du har helt rätt, glasflaska känns så fel. Oljan fungerar utmärkt för mig också. Jag blir snabbt torr igen, men det är på grund av min torra hud. Men som bas efter dusch fungerar den jättebra. :)