måndag 31 oktober 2011

Ansiktsmassage med olja

För en tid sedan läste jag i en tidning att genomsnitts-kvinnan inte ens lade 30 sekunder på att rengöra ansiktet. Trettio sekunder? Det är ju jätte lite tid. Visst, vi gör mycket. Ansiktsmasker, väljer krämer efter innehåll och omsorg. Men när det kommer till att faktiskt tvätta ansiktet, visst är det så att man mest "vill få det överstökat"? Att just gnida in ansiktstvätten/oljan i ansiktet, och verkligen arbeta in den i huden... det lägger jag faktiskt inte speciellt mycket tid på.

Igår tog jag tag i det hela genom att lägga ett generöst lager med mandelolja i ansiktet och verkligen massera in det, i flera minuter. Det kändes underbart. Dessutom får man ju igång blodcirkulationen av massage, ansiktet får en bättre lyster. För alla som blir extra torra på vintern är det ju super att verkligen massera in oljan så huden kan ta åt sig av allt gott.

Så ikväll, när du ska tvätta ansiktet... tänk en gång extra på det här inlägget. Unna ditt ansikte en skön massage, samtidigt som du verkligen får bort alla orenheter.

Uppdate: eftersom spam-robotarna verkar gilla detta inlägg så kommer jag stänga av kommentarerna.

2 kommentarer:

Mariette sa...

Du har fullkomligt rätt, man vill bara få det överstökat. I kväll ska jag också lägga lite mer tid och ta hand om mig, en spakväll kanske?

Agnes sa...

Jag har vissa kompisar som inte ens använder ansiktskräm, utan använder body lotion i ansiktet. Så jag är inte förvånad!