söndag 23 oktober 2011

kalas för huden

Nu har min lön ramlat in på kontot, och det ekar tomt i badrumshyllan. Det var hög tid för mig att shoppa loss på mina två favoritbutiker (den lokala naturkosmetiska butiken i stan, och Life). Köpte hem en massa godis till huden, jag börjar märka en kraftig förändring såhär vintertid. Man får lov att smörja, smörja, smörja...




På bilden, från vänster: Duschgel och schampo från Lavera, två burkar med jojobaolja från Crearome, en kristall deodorant från Urtekram (nytt märke för mig!), en ansiktskräm från Weleda. Längst fram finns ett helt gäng med prover på ansiktskrämer från Lavera. Tjejen i butiken ville att jag skulle testa några olika för att hon skulle kunna ta in just den krämen jag behövde. Hur gulligt är inte det?


Jag satsar all in på naturkosmetik nu. 
Hej då Nivea-deodorant, bye-bye apotekets mjällshampo. 
Låt mig aldrig mer se er igen. Amen.




Jojobaolja ska vara väldigt bra för eksem-hud och psoriasis. Dessutom passar den för både torrisar, och personer med fet hud. Den reglerar hudens talgproduktion och kan därför påverka båda vägarna. TOPPEN tycker jag. Dessutom behöver man bara ta jätte-lite på handen och smörja in sig med. Jag kommer använda den till hela kroppen, inklusive ansikte och hårbotten - därför köpte jag två stycken. 

6 kommentarer:

Agnes sa...

Visst är det härligt att äntligen ha lyckats byta ut precis allt! Nu finns ingen återvändo, haha :)

Sofie sa...

Kan du skriva en recension om deon från Urtekram? Jag har nämligen funderat på att beställa den. :)
För det är den som luktar ros va?

Becca sa...

Åh, måste köpa jojobaolja! Det enda jag handlar på Life är min Thai Kristall deo, som jag har i sprayform. Jättebra!
SKa nog ta mig en tur till Life när jag får lön på tisdag...

Qbrium sa...

Agnes: javisst. Det är bara tandkrämen som fattas nu ;)

Sofie: javisst kan jag skriva en recension om deon, ja, du har rätt, den doftar lite ros... men Urtekram har ju många olika alternativ och dofter.

Becca: You better do that! ;) Haha. Jojobaoljan är härlig, men rätt dyr med tanke på att jag använder den så ofta. :P

Becca sa...

sv: Vad kostar jojobaoljan på Life? Mandelolja använder jag för det mesta till ansiktet, men då och då lyxar jag till det med avokadoolja från Marja Entrich - den är helt underbar!

Lesly Valencia sa...

Åhh mycket kul du har köpt, jag ska också byta ut min deo och har kollat på just den deon :)

sen blev jag lite nyfiken på den Lavera emot mjäll. Säg till om det fungerar. Jag har börjat med Rici som ska vara bra mot mjäll, det har faktiskt förbättras efter två användningar bara...