lördag 8 oktober 2011

Kräm för vinter hud

Vintern närmar sig med raska steg. Många av oss får vintertorr hud. Det kan vara smart att redan nu förbereda med produkter, så man har några super-hjältar när det smäller. Ni som läst min blogg ett tag vet säkert att jag är rätt förtjust i produkter från Weleda, därav är det inte så svårt att gissa vilket märke mina hjältar kommer ifrån.

Den här gången blev det "Skin Food", en fetare universalkräm som är baserad på ringblomma, kamomill och morsviol. Krämen är till för torr och skadad hud, väldigt bra för hud sprickor och liknande bekymmer. Jag köpte även en handkräm med havton. Den kändes kladdig i början, men när man masserat in den i händerna ändrade jag genast åsikt om den. Doftade ljuvligt och lämnade en babyhud och doft av havton efter sig. En handkräm är något jag behövt länge, men varit för "lat" för att in skaffa - jag har helt enkelt nöjt mig med vanliga hudkrämer... men inte nu längre!

1 kommentar:

Agnes sa...

Har inte heller haft någon handkräm på jätte länge, men nu är jag jätte glad att jag har min från Weleda. Tycker att den är jätte bra! Dessutom doftar den helt underbart! Jag har inte testat så många produkter från Weleda men är definitivt nyfiken på mer :)