söndag 9 oktober 2011

Ringblomssalva

Jag älskar att gå på marknader. I staden där jag bor så brukar folk vara väldigt duktiga på att göra sina egna produkter, så som salvor, safter och syltar. För de som inte orkar göra eget, men gärna vill leva mer naturligt och hälsosamt är marknader som mellandags-rean i Stockholm - ett måste! Jag var på marknad för några dagar sedan. En hemgjord, naturlig ringbloms-salva fick följa med mig hem.


Ringblomma gör mycket gott för huden, som salva fungerar den bra om man har finnar, eller andra orenheter i huden. Ringblomman hjälper till att bilda ny hud, och är därför också bra vid sår, hudsprickor och eksem. Blomman hjälper även till att motverka klåda och irriterad hud. Ett riktigt kap med andra ord! Läs mer om ringblomma på  den här hemsidan





Tips inför vintern:
Jag tycker även att salvan fungerar bra till ansiktet vintertid. En skyddande salva som håller huden fuktad även i slalombacken eller på långpromenaden.



Inga kommentarer: