tisdag 15 november 2011

MooGoo Skincare

På ett tidigare inlägg fick jag ett tips om en kräm som skulle hjälpa mot eksem. Krämen är nästan helt naturlig och skulle vara ett alternativ till cortison. Minst sagt spännande! Företaget som utvecklat krämen heter MooGoo som är ett företag grundat i Australien.

MooGoo's krämer baserar sig på "juver-grädde"som i grund och botten används för att läka kons juver (spenar) och hålla dem i gott skick inför mjölkning. Juver-grädde är fullproppad med läkande ingredienser och ingenting som "fyller ut" krämen "bara för att". 

Just den krämen som jag blev tipsad om heter MooGoo Eczema & Psoriasis Balm, och är inte kemiskt baserad. En tub innehåller 120 gram salva. Hur tuben ser ut ser ni på bilden nedan, samt en förstoring av texten. Innehållsförteckningen hittar ni också längre ner... kan dock inte se att juver-grädde används någonstans i krämens innehåll. 

Kostnader:
- Amerikanska dollar 18,50
- Euro 13,56
- Svenska kronor 123,18


Aktiva ingredienser:
Aloe Vera (leaf juice)
Matricaria Chamomilla extrakt
Centella asiatica Sage Oil

Övriga ämnen:
Renat vatten
Mandelolja
Cetostearylalkohol och polysorbat 60
Olivolja
Squalane
Allantoin
E-vitamin
Citronsyra
Xantangummi

Konserveringsmedel:
Phenoxyethanol
Piroctone Olamine

Resultatet verkar najs, även fast mina eksem är värre. Vad tror ni? Kan krämen vara något att ha? Är det någon av er som testat krämen? Några åsikter? Vill gärna komma i kontakt med TINNA som tipsade mig om krämen i kommentars fältet. 

5 kommentarer:

Tinna sa...

Hoho! Nu har jag skickat ett långt mail till dig :)

Jeanette sa...

Den krämen låter intressant!

Hoppas du blir känner dig bättre snart från de akut uppblossande eksemen som nyligen drabbade dig.
kram

Elisabeth sa...

Jag köpte den här krämen och en del annat från MooGoo för någon månad sedan. Jag tycker att det är en helt okej kräm, den har klarat av att hålla mitt handeksem under kontroll även om den inte tagit bort det helt. Det finns fortfarande kvar en del rodnad och torrhet och om jag för över huden där jag har eksem så känns den skrövlig, men visst har den hjälpt i alla fall till viss del.
Jag tycker absolut du kan testa den och jag hoppas verkligen att ditt eksem blir bättre!

Sen kan jag också tipsa dig om deras krämer som innehåller MSM, både jag och min syster upplevde att de var väldigt bra på att dämpa/ta bort kliandet, däremot vet jag inte om de hjälper så mycket mot själva eksemet.

Qbrium sa...

Tinna: Tack! Började läsa igenom det. Ska ta mig en kväll när jag har tid och läsa samt svara. :)

Elisabeth: Synd att krämen inte hjälpte tillräckligt mycket. Den kanske inte hjälper för extrem-fall... men, sen är det ju från "person till person".

Susanna sa...

Nu har jag inte själv använt just denna kräm, men en hel del andra prodokter från Moogoo. Älskar deras produkter! Har själv väldigt känslig hy (kan bli röd och flammig för minsta lilla som jag lägger på huden), men med Moogoo så har detta nästan försvunnit.

Hoppas du har fått bra resultat av krämen! :)