torsdag 10 november 2011

Recension av kristall-deo


•Aluminium fri
•Finns som doft-fri
•Ekologisk produkt
•Godkänd av allergi och astma förbundet
•Ingredienserna har 100% naturligt ursprung 


Test tiden:
Jag har testat deon i lite mer än en månad. Under tiden har jag både haft lugna dagar och stressiga dagar med fysiskt arbete. Deodoranten fick hård-testet att hålla mig svett- och luktfri under min upp-körning (jag kan garantera att det inte är en lätt uppgift!). Till vardags svettas jag inte speciellt mycket, men den har absolut hållit mig 100% fräsch - dag ut och dag in.

Om produkten:
Min deo köptes från Life och kostade ungefär 8-9 euro (dock är den avsevärt billigare i Sverige, räkna med ca 60 kronor (yep, jag googlade). Hur som helst, de lovar att deon ska hålla hela dagen, den ska inte lämna fläckar och torka snabbt. Lite snabb-info om innehållet hittar du högst upp i recensionen. 

Mitt omdöme: 
Deon är lätt att rolla på, dock vet jag inte om den torkar jätte-snabbt. Men relativt, jag ser inte att tork-tiden skulle vara ett hinder, och kan lätt rolla på den om jag redan har en tröja på mig. Den lämnar inte några fläckar på kläderna, STORT PLUS! Doften ska vara ros... dock kan jag inte identifiera doften, men den är fräsch och jag gillar den. I det stora hela är det en bra deo som har hållit mig torr- och luktfri i över en månad.

Köpa igen? 
JA, med stora bokstäver. Den enda jag tyckte var uselt var priset. Men, det kan ju inte deodoranten i sig bestämma. Haha! Får åka över till Sverige och shoppa loss. Dock kommer jag inte behöva köpa en ny deo på ett bra dag... urtekrams deo är dryg och jag har massor, massor kvar. 

2 kommentarer:

Lesly Valencia sa...

Tack så mycket :) Var på kroppen skulle du vilja ha din?

Min kompis använder också den deon hon säger att den är bra men ja visste inte att den höll så länge :)

Mona ♥ La Vie est Belle sa...

Kul att den fungerade så bra för dig med. Jag är så himla glad att jag spontan-köpte Urtekrams deo, den slog min dyra Origins deo med hästlängder! Tack för att du länkade till min recension och trevlig helg! :)