söndag 13 november 2011

Ta bort nagellacket runt fingrarna


- Ingen fara! Blöt en bomullspinne i nagellacks borttagningsmedel och sudda försiktigt ut nagellacket som fastnat på fingrarna istället för på nageln. Det här är ett vanligt och beprövat knep som de flesta säkert redan känner till. Jag vill ändå få med det på bloggen, ifall någon skulle ha missat det.

Det finns också pennor (korrektur pennor) som är specialgjorda för att ta bort nagellack runt fingrarna. De brukar ha formade spetsar för att komma åt överallt. Själv tycker jag att produkten är överreklamerad. Men, trots detta har jag en penna som ligger hemma och skräpar. Man måste ju testa. Inte sant? :)

Korrekturpenna för nagellack

2 kommentarer:

Lesly Valencia sa...

Och juste ja ang DA, det är jättesnyggt att ha på bröstet, men jag tycker att man ska ha minst 2 stycken då. Redan sugen på att göra fler haha. Men din hud är redan bättre har jag sett på bilderna. Det är ju kul. Fortsatt lycka till :)

elin sa...

Jag tycker det är överreklamerat att använda tops och nagellacksborttagningsmedel också! Jag brukar bara vänta tills det har torkat och sedan går det enkelt att skrapa bort det, det fäster ju inte så bra på huden :)