torsdag 3 november 2011

Vetegrodds olja

Min nya favorit bland vegetabiliska oljor är vete grodds oljan. Jag smörjer in mig med den efter duschen, och blir sådär härligt len över hela kroppen. Det är en lite fetare olja som är rik på e-vitamin (bra för torr hud). Om man smörjer in sig direkt efter duschen går oljan bra in i huden utan att kladda.

Doften kan beskrivas som torkat gräs, det är en vag doft som känns ekologiskt, är inte bestående. Oljan stärker huden tackvare den höga halten E-vitamin, den är effektiv vid läkning av sår och eksem samtidigt som den gör huden mjuk och smidig.



Slutkommentar:
Av alla de oljor jag testat är vete grodds oljan faktiskt den som verkligen känts bäst på min hud. Resultatet uppnås genast efter användning, den kladdar inte och känns väldigt behaglig. För maximalt resultat ska man använda den som bas och sedan täcka behovet ytterligare med en annan body lotion (jag använder de från Lavera).

3 kommentarer:

Tatsu sa...

Låter riktigt bra. Har själv ordentliga problem med torr hud och eksem. Vart köpte du denna? Är sugen på att testa.

Måste för övrigt berömma din blogg. Jag har fått många bra råd härifrån:)

Anonym sa...

Åhh, den oljan ska testas!!:)

Evve- En helt vanlig knasig tjej! sa...

Sv: Härligt att jag inspirerade dig :) Då blir jag glad :D
Hoppas du haft en underbart dag :)
Kramizar Evve!