söndag 6 november 2011

Vinterkräm för ansiktet

Det är bra att använda en lite fetare ansiktskräm till vintern eftersom den torra luften även torkar ut huden. Tidigare fick jag ju tester från en butik för att kunna avgöra vilken kräm som skulle passa bäst för min nu vintervid. Mitt val blev en kräm från Laveras rosenserie. Den är egentligen till för åldrande hud (40+). Men eftersom jag är väldigt torr passar den mig lika bra.


Mitt omdöme
Trots att jag bara använt den några dagar tycker jag den fungerar bra. Jag kombinerar den med vete grodds olja före applicering för maximalt resultat. Kan ibland känna mig torr på vissa områden efter några timmar, men det är bara att lägga på lite till. Jag förväntar mig inte en kräm som ska hålla min hud fuktig hela dagen eftersom min hud suger åt sig som en svamp. Ett bra helhetsresultat, det går lätt att sminka sig trots krämen. Jag tycker alla Laveras ansiktskrämer är toppen. Rekommenderar den med mynta speciellt för personer med ung hud/finnar. Använde den själv ett tag, mest för att jag älskade den matta huden man fick. Helt okej återfuktande den med, inget att klaga på.

Vildros Fuktighetskräm, 30 ml
Texten är tagen från hemsidan: Med ekologiska oljor från jojoba och vildrosextrakt. Närande och vårdande vildros-jojoba fuktkräm med komplett fuktskydd. Liposomer från växtlecitin hjälper huden att tillgodogöra sig extrakten från vildros, neroli och ginko. Verkar återuppbyggande och skyddande. Tillför huden långtidsverkande fukt.

Innehåll:
Water (Aqua), Alcohol*, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*, Elaeis Guineensis (Palm) Oil*, Shorea Stenoptera Butter, Squalane, Caprylic/Capric Triglyceride, Glycerin, Butyrospermum Parkii (Shea Butter)*, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil*, Sodium Lactate, Hydrogenated Palm Glycerides, Tocopheryl Acetate, Stearic Acid, Hydrogenated Lecithin, Rosa Canina Fruit Extract*, Hibiscus Sabdariffa Flower Extract* Sambucus Nigra Flower Extract*, Rosa Damascena Flower Water*, Prunus Armeniaca (Apricot) Fruit Extract*, Prunus Persica (Peach) Fruit Extract*, Vitis Vinifera (Grape) Fruit Extract*, Ginkgo Biloba Leaf Extract, Lysolecithin, Xanthan Gum, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil*, Lecithin, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Brassica Campestris (Rapeseed) Sterols, Tocopherol, Sodium Hyaluronate, Ascorbyl Palmitate, Fragrance (Parfum)**, Citral**, Geraniol**, Citronellol**, Limonene**, Linalool**

* ingredients from certified organic agriculture
** natural essential oils

4 kommentarer:

Rebecka sa...

Sv:
Ja, jag håller med dig! Amanda.F. är så sjukt duktig!
Vilket bra tips! Vart finns den att köpa och hur mycket kostar den? ;)

KRAM

Rebecka sa...

Sv:
Jaha :) Bor i Stockholm, så någonstan borde det ju finnas ;)

Anna sa...

Sv: Det ligger något i det du säger... :)

Carolina sa...

Oj, den har ju alkohol som andra ingrediens! Den där krämen skulle jag inte rekomendera till någon, speciellt inte till någon med torr hy.