söndag 11 december 2011

Detox te och håroljor

När jag var och testade zonterapi för första gången blev jag tipsad om ett grönt te, alltså, ett så kallat "riktigt" grönt te som skulle verka utrensande och vätskedrivande. Lite detox, med andra ord. Ett paket innehåller 40 påsar, och vardera påse räcker till en liter te. Det jag nu ska göra är att koka upp en liter vatten om dagen, låta teet dra i tio minuter och sedan dricka teet under dagen. Första dagen skulle jag tydligen inte dricka en hel liter, eftersom teet är väldigt effektivt och man bör "vänja" sig vid det. Idag är första "test-dagen".













Dessutom måste jag berätta om en helt underbar frisörska jag stötte på under ett frisör besök förra veckan. Mitt hårbotten var bedrövligt och väldigt, väldigt torrt. Vilket frisörskan lade stor vikt vid. Hon ville förstås råda bot på det hela och föreslog en massa kemiska produkter - men jag bara skakade på huvudet. Jag berättade för henne om min naturliga resa... och hon sken upp! 

Hon berättade att hon läst om just naturliga produkter (främst oljor) i frisörskolan. Hon erbjöd sig att leta reda på papprena och kopiera upp dem åt mig. Så otroligt snällt! Där har vi det där lilla extra, som man verkligen gör för att man bryr sig om sina kunder. Det där lilla extra som kommer få mig att välja hennes salong nästa gång också. 

Bland pappren finns det information om olika oljor, etc. På ett av pappren är fullt med recept med hårbotten oljor för olika hud typer, är ni sugna på att veta mer? ;)

Te och anteckningar från frisör skolan

3 kommentarer:

Tatsu sa...

Jag har under den kalla delen av året otroligt torr hårbotten och vill gärna veta mer:)

Låter för övrigt som en väldigt bra frisör!

Lesly Valencia sa...

Åhh vore jättekul o veta vad som står i hennes papper :P

Mariette sa...

Det där teet skulle jag gärna testa. Var kan man köpa det?