torsdag 1 december 2011

"Inte på riktigt"-naglar


Idag var jag och förlängde naglarna. Inte i syftet att få snygga naglar, även fast det är en kul bieffekt. Tanken är att jag inte ska kunna klia lika intensivt på eksemen när jag inte har samma kraft som med mina riktiga naglar. Jag måste säga att det hittills funkat hur bra som helst. Visst kliar jag, men det blir mer som krafsande än det där extrema klösandet som alla atopiker och andra med eksem så väl känner till. HETT TIPS: nagelförläning! Nu har jag ju bara haft mina förlängningar i tre timmar. Men det återstår att se, håller naglarna? Kommer mina eksem läka? Kommer detta underlätta min vardag/sömn? Vi väntar och ser...

Processen  var rätt enkel och tog cirka två timmar...
Först slipade hon ner mina riktiga naglar för att förlängningarna skulle fästa bättre. Sen limmade hon fast lösnaglar på mina egna nageltippar. Hon tryckte fast dem och klippte sedan av dem till sin rätta längd. Där efter filade hon dem så att de skulle passa bättre. Efter ett evigt filande skulle nageln äntligen fyllas i. Jag fick välja färg... som ni ser på bilden valde jag ett ljust rosa med glitter på. Hon byggde upp tippen, och fortsatte sedan med en genomskinlig färg på resten av nageln så att det skulle se naturligt ut. Sen filade hon nageln ytterligare så att den inte skulle vara så tjock, samt filade runt nageln så att färgen skulle lossna från huden. Sen fick jag någon form av olja på naglarna som hon masserade in, den skulle dock tvättas bort innan hon lade på överlacket. 

Om jag ska vara helt ärlig vet jag inte vad det var för naglar jag fick... 
var det akryl? Vet någon? :)

5 kommentarer:

malin sa...

du fick akrylnaglar:) jag har oxå haft akrylnaglar 2 ggr men jag har bara haft på sommaren men nu i efterhand så verkar det ganska idiotiskt eftersom det är på vintern allt blossar upp-.- <3

Malin sa...

Haha, lite annorlunda och smart sätt att låta bli att klia på eksem. Snyggt också..;-)
Apropå bokstäverna man ska fylla i efter man tytt dem när man ska skriva kommentar så är det ju bra att de finns för att förhindra spam.
Det är ju bara jag som är klantig och glömmer att scrolla nedåt på sidan för att fylla i dem... ;-)

Agnes sa...

Vad fint det blev! Gillar dom rosa tipparna, mycket roligare och finare än dom "vanliga" vita. Hoppas att dom kommer få slut på kliandet! :)

Har precis beställt hem två stycken kroppsoljor från Loveko för jag har märkt att jag har blivit ganska torr på överkroppen. Inte så att huden känns "skrovlig-torr", utan bara inte alls återfuktad. Igår var droppen när jag fick något eksemliknande på min arm efter att jag hade kliat där. Det blev typ rött och som vita "blåsor", men det har som tur är försvunnit nu. Min hudtyp har verkligen förändrats på sistone, jag har aldrig haft problem med torr hud eller eksem på kroppen och i ansiktet har jag haft en typisk blandhy de senaste åren. Men nu räknas jag nor mer som "normal" i ansiktet och "torr" på kroppen. Lustigt :)

Mona ♥ La Vie est Belle sa...

Så fina dom blev! :) Själv går jag med och fixar naglarna, men jag lägger bara ett lager gele ovanpå för att stärka min naglar (de skivade sig alltid innan). Mina naglar är ganska vita i sig själva så nuförtiden kör jag inte s k "fransk manikyr"(vita tippar). Kanske inte speciellt naturligt... men när jag har gelen på håller de sig så fina och långa. Så nu är jag fast sedan några år tillbaka!

Trevlig helg på dig! :)

Lesly Valencia sa...

Väldigt fint, hoppas att det hjälper emot ickekliande eksem ;)