måndag 12 december 2011

Test: läppbalsam

Jag som alltid väljer Wedelas läppbalsam gjorde en tvist och bytte till Burt's Bees variant av naturligt balsam för läpparna. Nu har jag använt upp hela Burt's Bees balsam och känner mig redo för att ge ett omdöme...

BB's variant kändes lyxig och bjöd på en mild men god doft av blåbär...DOCK klarade det inte av att hålla mina läppar så återfuktade som jag önskat, utan jag måste smörja, smörja, smörja.Vinnaren blir alltså min tidigare favorit: Wedelas "Everon". Ett balsam som vårdat mina läppar under de allra kyligaste omständigheterna. Smakfritt, och doft-fritt. Enkelt, men ack så effektivt.

Båda produkterna ligger i samma prisnivå. Om jag skulle köpa BB's balsam igen skulle jag göra det på sommaren då läpparna inte är i lika stort behov av att få fett utifrån. För... jag gillade ju faktiskt doften, och konsistensen... men framför allt: det är ju naturligt.

1 kommentar:

Lesly Valencia sa...

Jag använder burts bees, älskar den. Men har den vanliga honung, alltså inte blåbär. :)

Sen har jag mint också.