onsdag 7 december 2011

Zonterapi

Behandlingsmetoden zonterapi

Zonterapi går ut på att massera punkter på händer och fötter, men främst fötter för att råda bot på olika besvär och sjukdomar i kroppen. Hela din kropp finns under dina fötter, om du trycker på ett ställe - kan det hjälpa på ett helt annat ställe på kroppen. Fötterna är indelade i olika zoner, som "axlar", "ryggrad", "njure", "lever" och så vidare. Då kan man med andra ord läka via beröring på foten. 

Idag testade jag på zonterapi för första gången. Jag fick berätta lite om mina eksem, och hur mina tidigare behandlingsmetoder sett ut. Sedan gick hon igenom båda mina fötter på 1,5 timmar. Tjejen som utövade zonterapi berättade att hon snabbt skulle gå igenom hela min kropp, för att sedan i fortsättningen kunna gå djupare in och börja bearbeta själva problemet. 

Jag ska träffa henne om exakt en vecka igen. Hur spännande som helst! Har någon av er testat zonterapi? Varför? Hjälpte det?

1 kommentar:

Estelle sa...

Min bror har gett mig zonterapi några enstaka gånger utan att jag har märkt någonting tyvärr :(

Där emot har en gammal vän nyligen börjat att ge sig själv zonterapi igenom att ha lärt sig via en bok och fått bra resultat snabbt för sin mage :)

Hoppas att det kommer hjälpa dig!