måndag 30 januari 2012

Kinesisk medicin: Massage kam

Som bekant för de som  läser min blogg regelbundet har jag börjat på zonterapi. Jag var på mitt femte besök förra onsdagen. Då fick jag låna en så kallad "massage kam" med mig hem. Den är egentligen till för att sänka högt blodtryck, men har givit fina resultat på exempelvis smärtlindring och för att stoppa håravfall..

Produkten är liten och funkar bra att förvara i handväskan. De 21 ledande piggarna ska stimulera akupunktur-punkter i kroppen, utan att behöva vara exakt placerade. Under användning ska man helt enkelt i mjuka drag stryka piggarna över huden. 

Jag märkte små resultat direkt! Rodnaden på mina lår försvann, men uppkom efter en stund igen. Efter några dagas användande har rodnaden försvunnit och hålls någorlunda i schack. Tyvärr har jag inte före/efter-bilder. 

Jag lånade min sambos arm för att kunna demonstrera hur den används. Om man använder den rätt ska den röda lampan lysa. Behandlingen är inte bara till för kroppen, utan även huden i ansiktet. Om man inte vill använda piggarna i ansiktet så kan man stryka med metallringen (som man ser under min hand). Resultatet ska vara en ren, slät och fin hud.

Jag har än så länge bara testat produkten i 3-4 dagar. Kommer få låna den åt minstone i 14 dagar - sen får vi se. Uppdaterar förstås om mer information när jag känner mig mer bekant med produkten. För dig som vill läsa mer hittar du information om produkten på denna hemsida.

1 kommentar:

Lesly Valencia sa...

Åhh spännande. Ser ut som en sån där emot celleliter. Kanske funkar emot det med och det stämmer massage är bra emot det. Ja iaf kul att det funkar för dig :)