måndag 23 januari 2012

Liebster Blog Awards

Jag fick en award av bloggaren Sofie på Ekosmetika 
- tack så hemskt mycket!

Till Awarden hör en uppgift. Liebster är ett tyskt ord som betyder ”käraste” och awarden utdelas endast till bloggar med färre än 200 följare/prenumeranter. När man får utmärkelsen ska man göra följande:

Tacka den som gett dig utmärkelsen och länka. Skriv ner de 5 bloggar man vill lämna awarden vidare till och låta dem veta det genom att lämna en kommentar hos dem, och förhoppningsvis ger de ytterligare fem bloggare en award via sin egen blogg.


Lesly Valencia bloggar om väldigt varierande saker. Poledancing, övernaturligt, naturkosmetik, historia och kultur. En spännande blogg som jag blir harmonisk av att läsa. Jag blir lite extra peppad på att leva ett sunt liv när jag klickar in på hennes blogg och låter mig inspireras...

Förvaringsdrottningen är en blogg jag upptäckt ganska nyligen. Hon ger massor av bra tips på hur man lättast förvarar sina grejer. Hon utmanar sig själv att få bättre förvaring hemma, och kan därmed även tipsa andra. En värdefull blogg som gett mig ett och annat tips på hur man gör det bästa av att leva "trångt". 

Agnes är en tjej som verkligen älskar att testa nya produkter inom naturkosmetiken. Om man behöver inspiration, eller tänkt köpa en produkt så rekommenderar jag varmt att kika på hennes välgjorda recensioner. Psst, om du har funderat på att köpa något från Loveko kan Agnes garanteras deras sortiment utantill ;)

Den här bloggen drivs av en tjej som heter Mona. Om jag skulle försöka beskriva den här bloggen skulle det bli "varm och behaglig". Här hittar man många recensioner på naturprodukter, men även en del inlägg om rent och skärt vardagslyx. Jag gillar hennes bilder som oftast är stora och klara... bara det gör bloggen till en fröjd att läsa. 

Förutom ett otroligt fyndigt blogg-namn har Sofie en härlig blogg som handlar mycket om ekologiskt/naturligt smink. Jag tycker att det är bra att det finns en blogg som fokuserar på den ekologiska smink-delen eftersom många andra bloggar redan tar upp detta med den "allmänna hudvården" inom ekologisk- och naturlig hudvård. Jag vill även länka till hennes tidigare blogg, http://lecapitan.blogg.se/ som jag rå-diggar på grund av hennes roliga tips och intressanta information om skönhet och smink.


1 kommentar:

Agnes - Ekolicious sa...

Tack så mycket! Kul att läsa så fina ord av en av mina favoritbloggare ;) Du är rolig du!

Är man svag för godsaker (både att äta och smörja in sig med) så är man, så det är antagligen därför jag helst klickar mig in på Loveko! ^^ Kram!