onsdag 25 januari 2012

Recension: Lulu's chocolate

Bilden kommer från Loveko
För inte så länge sedan beställde jag lite krämer från Loveko. Det är nu dags att ge en recension av kroppssmöret "Chocolate" från Lulu's. Egentligen hade jag lite kräm kvar i burken, men med ett par hala, in smorda händer och en glasburk så är oturen lätt framme...

Köpt på: www.loveko.se
Pris: 179 kronor
Storlek: 112 ml
Test-period: ca 1 vecka
Passar för: "semi-torr hud" och efter dusch
Spontan känsla: LYX!


Kroppssmöret har en väldigt fast form, det häftiga med den här produkten är att smöret faktiskt smälter av kroppsvärmen och blir som en underbar "oljelotion" mot kroppen. Ett annat stort plus är att den doftar underbart av choklad och kokos. En doft som inte alls blir påträngande, eller "äcklig" trots längre användning. ME LIKE!

Totalt använde jag Lulu's Chocolate i ungefär en vecka. Jag var överaskad över hur lång hållbarhet den lilla burken hade eftersom jag dagligen, flera gånger om dagen behöver smörja in min torra hud - från topp till tå. Jag tycker att krämen var lätt att använda sig av, återfuktade rätt bra och gick relativt lätt in i huden. Dock lämpar nog sig den här krämen bäst en stund innan man ska klä på sig - bara för att undvika onödigt kladd på kläderna.

Jag skulle gärna se produkten i större förpackning (trots att den var rätt dryg). Och på tal om förpackningar... glas och krämer som är oljiga och en aning kladdiga hör tyvärr inte ihop. Förpackningen av glas borde definitivt bytas ut, för att andra ska slippa liknande incidenter. För övrigt tyckte jag förpackningen var enkel och söt.

Sammanfattning:
en krämig, härligt choklad-doftande body butter som passar de med semi-torr hud, eller direkt efter dusch. Om du har normal hud utan torrhet kan krämen med fördel användas som en lyxig inpackning av hela huden! Den största bristen hos produkten var förpackningen av glas.

Ingrediens lista:
Ekologiskt kakaosmör (theobroma cacao), ekologisk kokosnötolja ( cocos nucifera oil) samt ekologiskt kakao essens (Theobroma cacao)

3 kommentarer:

Glitter Sisters sa...

Åh, nu blir jag verkligen jättesugen på att testa den här. Låter underbar! /N

Mona ♥ La Vie est Belle sa...

Oh, jag med! Har hållt ögonen på den ett tag! :)

Agnes - Ekolicious sa...

Riktigt kul att läsa att du gillade denna lika mycket som jag! Jag har ungefär halva kvar men sen så använder jag inte min varje dag och sällan till hela kroppen. Det där med plastförpackningar är både bra och dåligt tycker jag, eftersom att plast ofta innehåller ftalater och är syntetiskt. Så på så sätt tycker jag att glas är ännu bättre, även om det är ömtåligare! :)