torsdag 26 januari 2012

Svar på fråga

Jag fick en fråga för ett tag sen, av en anonym person via komentarsfältet. Jag har haft mycket att göra och faktiskt inte riktigt hunnit svara, men nu ska jag ta mig tid för att svara på lite frågor. Detta med naturliga produkter och vad som är vad är ingenting jag kan i huvudet, men med lite hjälp av google tror jag att jag har ett ganska bra svar till dig, "anonym".

1. Vad är kosmetisk stärkelse?
Kosmetisk stärkelse är stärkelse från exempelvis majsmjöl. Man använder kosmetisk stärkelse för att få stadga i produkter så som lotions, masker etc. Utan kosmetisk stärkelse finns det en risk att produkten blir för rinnig och oanvändbar till sitt ändamål.

2. Vad är grönmyntsolja bra för?
Grönmyntsolja ger mest ger smak/doft (mint) till det man blandar ihop, som en eterisk olja - en tilläggs ingrediens helt enkelt. Används oftast i hemma gjorda läppcerat.

"Green living"

 


Inga kommentarer: