söndag 8 januari 2012

Uppdatering: zonterapi

Inte läst första inlägget om zonterapin? Klicka här.

Inte snabba resultat
Nu var det ju ett tag sedan jag började med zonterapin. Jag har sammanlagt gått till mottagningen tre gånger, med andra ord: en gång i veckan, förutom julveckan då hon var ledig. Jag kan inte säga att jag märker någon direkt skillnad än, men sånt här tar lång tid, så jag förväntar mig inte snabba resultat.

Hur har teet fungerat?
Sen har jag ju mitt gröna te som jag fick i samband med zonterapin. Jag har varit lite slarvig med att dricka det varje dag under julveckorna, mest i och med att man stoppat i sig ganska mycket onyttigheter och då känns det ju som "plus minus noll". Dock har jag upptäckt något spännande... JAG HAR FÅTT BÖLDER! Två stycken i hals- och bröstområdet. Ingenting som direkt stör mig, och de har gått bort utav sig själv. Men troligen har teet "samlat ihop" slagg och var-infektioner runt kroppen och sedan har de samlats just i halspartiet där de sen har fått "läka bort". Riktigt roligt att se att "det händer någonting".

Bild: teet jag dricker, en liter om dagen
Köpa teet?
Jag fick en förfrågan var man får tag på teet eftersom både personer som läser min blogg och mina vänner varit intresserade av att testa. Nu vet jag inte om det finns att köpa på nätet eller så, men jag har köpt te från mottagningen och sedan sålt vidare (till samma pris) till en utav mina vänner.

Om ni själva är intresserade av att testa teet så hjälper jag gärna till med inköpet och skickar vidare teet till er. Teet har nu kostat 12,50 euro (ca 120 kronor) vilket är ett rabatterat pris för medlemmar. Hör gärna av er om det finns intresse.

8 kommentarer:

malin sa...

hej hej:) eftersom du har prövat teet så undrar jag om du anser att det är värt att köpa och prova?:) och om du anser det så är jag väldigt intreserad utav att pröva teet:) men eftersom jag bor i sverige, hur blir det då med transporten??

KRAM <3

Qbrium sa...

Hej, jag tcyker absolut det är värt att prova. Dock bör man vara försiktig eftersom det är väldigt effektfullt. Man vill ju inte bli mer lidande "under utrensningen". Angående transporten skickar jag teet till dig via posten. Fraktkostnaderna är så pass billiga att jag kan stå för dem. :) Kram

malin sa...

tusen tack!!hur ska du få pengarna för teet??:)

kramar :)

malin sa...

juste jag läste inlägget igen och du nämde bölder?? vad menar du med det?? och vilken bra/dålig effekt har teet påvärkat dej :)

Qbrium sa...

Du får helt enkelt betala fakturan som jag får med då jag köper teet åt dig. Så med ett nordea nummer och en eventuell referens löser det sig snabbt. Kan maila den till dig om du bestämmer dig för att testa.

Alltså, bölderna är troligen infektioner som jag haft i kroppen som samlats på ett och samma ställe och "rensas ut" av teet. Med andra ord: man blir av med all skit.

Teet har inte alls påverkat mig negativt, det positiva skulle jag väl säga är bättre matsmältning och att det rensar kroppen (bölderna jag talade om).

Om man börjar med teet ska man givetvis vara försiktig i början och kanske bara dricka en halv liter te om dagen för att se hur man reagerar. Får man väldigt obehagliga bölder (jag har bara fått två stycken som inte stört mig) så kan man ta några dagars uppehåll från te-drickandet.

Teet kan drickas både varmt och kallt. Ganska skönt att kunna koka en panna på morgonen, dricka varmt te, ställa det i kylen och sedan på kvällen ha ett alternativt kallt te att dricka.

Teet i sig smakar inte så mycket...som "orent" brunvatten ungefär. ;)

Mariette sa...

Ja, jag är på!

Qbrium sa...

Mariette och Malin: maila mig era uppgifter om ni vill ha teet, ska dit i morgon så då kan jag hämta ut teet på samma gång.

saraidakristina sa...

Hej! Jag är intresserad :)