söndag 12 februari 2012

Alla Hjärtans Dag

Snart är det "Alla Hjärtans Dag", den 14 februari. Vissa hyllar dagen, andra total-dissar den. Oavsett så tycker jag det är fint att visa sin kärlek lite extra någon gång - vilket nödvändigtvis inte behöver vara just på tisdag. Jag tänkte bjuda på några tips på vad man kan hitta på den 14:de, eller... vilken annan dag som helst. Har du ingen partner? Misströsta inte. Tipsen nedan går precis lika bra att göra med sin bästa vän, sina föräldrar eller med någon annan som du tycker om. 

Dra ner till närmsta videouthyrning och hyr en valfri film. Kan ni inte bestämma er - varför inte hyra två?Stanna till vid godishyllan och köp hem era favoriter från plock-godiset! Myskvällen är förberedd!

Boka tid på bowlinghallen, eller hyr ett biljardbord. Mer action än bio eller en vanlig filmkväll. Ni gör något tillsammans och har samtidigt möjlighet att tala och umgås.

Skriv kärleksbrev till varandra. Eller... du kan i alla fall ge din partner ett överaskande brev? Lägg brevet i ett kuvert och bestäm en tid då han eller hon får öppna det. Kul, billigt och omtänksamt vis att visa sin kärlek på.

Laga mat tillsammans. Men inte den där vanliga maten ni lagar varje dag. Testa något nytt. Gör upp en tre-rätters meny med rätter ni aldrig tidigare har ätit, eller tillagat. Sushi kanske?



2 kommentarer:

Malin sa...

Det där med kärleksbrev tycker jag är en trevlig sak att göra och inte bara på Alla Hjärtans dag! :-)

Mona ♥ La Vie est Belle sa...

Fina tips! Vi ska satsa på mys och middag på kvällen men jag har faktiskt förberett en liten present till min pojkvän som han kommer se när han stiger upp (han går upp senare än mig)

Trevlig Alla Hjärtans! :)