måndag 20 februari 2012

Egen ansiktsspray

Här om dagen anskaffade jag ett antal spray flaskor och burkar (bland annat några som jag lottar ut i föregående inlägg) för att kunna göra egna hudvårds produkter. Mitt första verk blev ett simpelt ansiktsvatten med destillerat vatten och grönt te. Super enkelt att göra! 

Grönt te innehåller massor av antioxidanter, vilket är mumma för huden. Kan kännas trevligt med lite extra vitaminer för huden såhär på vintern. Var dock försiktig med att spraya direkt innan du går utomhus - vid kallt väder kan vattnet i sprayen lätt frysa - direkt på ditt ansikte!

Gör såhär:
koka upp vatten i en kastrull. När vattnet kokat tar du undan kastrullen från plattan och tillsätter en påse med grönt te. Låt teet dra i minst tio minuter, gärna längre. När te-vattnet svalnat är det bara att hälla upp i en tom och ren spray-flaska.


1 kommentar:

Lesly Valencia sa...

Bra tips! Jag har blött bommulsrondeller i te och duttat i ansiktet.

Jag brukar även ha (svalnade)grönt te påsar på/under ögonen. fungerar bättre än gurka tycker jag :)