tisdag 21 februari 2012

Förrätts tips!


Sedan en lång tid tillbaka hade jag klippt ut ett recept på en förrättssallad från Cosmopolitian. Men ni vet hur det är, man kommer aldrig till skott med att verkligen göra alla de där recepten man samlat på sig - med udantag för i helgen då jag faktiskt kikade på receptet, skrev upp allt som skulle inhandlas och begav mig till affären...

Resultatet var strålande. En himmelsk, färsk sallad som skulle passa lika bra till varmrätt som förrätt. Därför vill jag både tipsa och utse denna rätt till vårens fräschaste sallad, år 2012! Förresten, har ni sett min receptbank som hänger i köket? 

För att laga vårens fräschaste förrätt behöver du:
300g skalade räkor
2 mango
2 avokado
0,5 rödlök
1 lime
1 röd finhackad chili
0,5 koriander i kruka
1 msk kallpressad rapsolja
salt

Gör såhär:
Skär mango och avokado i bitar, finhacka löken och blanda mango, avokado, lök och räkor i en skål. Pressa lime, tillsätt chili, koriander och rapsolja. Rör runt och smaka av med salt.

Inga kommentarer: