fredag 3 februari 2012

Mascara från Santé

För några dagar sedan vann jag en facebook-tävling om en  mascara från det naturkosmetiska märket Santé. Santé är ett tyskt märke med ett stort utbud på naturkosmetiska produkter. Allt från smink, till hår- och hudvård - ett märke jag aldrig tidigare hört talas om, så jag fick researcha lite.

För övrigt är jag rätt dålig på att använda naturproducerat smink så att använda en naturlig mascara ska bli riktigt spännande! Mascaran ser väldigt lyxig ut. Jag gillar den stora, fyrkantiga förpackningen. Den sticker definitivt ut från alla vanliga, runda mascara-förpackningar.

Citat från naturkosmetikkompaniet om Santé mascara volym 02: "Naturliga vaxer och äkta mineralpigment ger näring till dina ögonfransar samtidigt som de ger volym och färg som sitter.Tips: För en mer dramatisk känsla, pudra ögonfransarna innan du applicerar flera lager av mascaran."


Har någon av er testat produkter från Santé? 

Vad tyckte du i så fall?



1 kommentar:

Elisabeth sa...

Har testat den här mascaran från Sante, det var faktiskt den första naturliga mascara som jag testade.
Tyvärr blev jag inte särskilt förtjust i den, men jag antar att det beror lite på vad man förväntar sig få ut av en mascara också.