lördag 3 mars 2012

Tvål på getmjölk och honung

En av mina väninnor har tidigare i vintras varit i Irland. När hon kom hem hade hon varit super gullig och hämtat en present åt mig. Hon råkade visst gå förbi en butik med enbart naturkosmetiska hudvårds produkter, och visste att det var butiken med stort B för mig. Som fin present från hennes resa fick jag en handtvål gjord på getmjölk och honung. Helt underbart!

Än så länge har jag mest hunnit peta och dofta lite på tvålen. Den har en mild och behaglig doft. En liten besvikelse var att getmjölk och honung nästan var längst ner på innehållsförteckningen. Med tanke på förpackningen (framsidan) förväntar man sig att det skulle vara mer av den varan. Men vem vet, kanske den gör under i vilket fall som helst?

Jag har hittills bara använt den två gånger. Händerna blir mjuka och inte alls sådär sträva som med vanlig handtvål. Doften från tvålen stannar inte kvar på händerna speciellt länge - vilket skvallrar om att den inte är "väldigt parfymerad", något som jag ser som en otroligt positiv sak. Jag får helt enkelt återkomma när jag använt tvålen lite mer...

Någon av er som testat getmjölk som hudvård?

1 kommentar:

Anonym sa...

getmjölk?:o vad är det för skillnad på getmjölk och komjölk?:) <3