söndag 8 april 2012

Underlägg, rökelse

Hej igen! Nu var det ett tag sedan jag var aktiv på bloggen. Har inte riktigt haft tid, eller inspiration. Jag hoppas att den här bloggen i första hand ska komma till nytta om man söker efter tips som redan finns i arkivet, eller att man ska hitta till den via exempelvis Google. Nog om det...

nyligen dammade jag av min ask med rökelser. Personligen tycker jag det är jättemysigt att tända en rökelse och låta doften sprida sig i rummet. Dock har jag haft problem med att askan trillar över skyddet som "hållaren" ger. Jag har därför länge använt vanligt rutigt papper som underlägg, det är dock inte riktigt snyggt eller optimalt. Här om dagen klippte jag ut en bit hårdplast från en gammal pärm, och TADA så blev det ett riktigt diskret skydd för askan. Lätt att tvätta, syns inte allt för mycket.

Inga kommentarer: