onsdag 22 augusti 2012

Bloggar jag för ett företag?

Jag fick ett kort mail av en kille för några veckor sedan. Såhär skrev han: "konstigt... varje gång jag söker på mandelolja+acne är det bara du som kommer som resultat. Är det så att du jobbar för nåt mandeloljs företag och vill att folk ska börja köpa?"

Jag har aldrig tänkt på att någon kan ta mina inlägg som ren reklam. men för att klargöra en hel del väljer jag att publicera mitt svar här på bloggen. 


Qbrium svarar:
Nejdå. Jag jobbar inte för något sådant företag. Jag har skrivit om det väldigt mycket, och eftersom folk sökt på mandelolja, och hittat min blogg så anar jag att jag oftast hamnar högt på googlingar som handlar om mandelolja. Min mandelolja som jag köper kommer från life och har en finsk etikett, eftersom jag bor i Finland. I Sverige har man ett annat företag, som tillverkar precis samma sak. OM jag skulle jobba för ett företag så skulle det ju vara dumt att rikta in mig på svenska läsare eftersom jag då skulle promota ett konkurrerande företag.

Vilken märklig slutsats, men det är ändå bra att du påpekar det. Har ju aldrig själv tänkt på att det kan uppfattas på det viset. Jag är bara hemskt nöjd med mina resultat, och vill sprida vad som hjälpt mig.

Dessutom, om du går in på fliken "Om bloggen" så hittar du längst ner en ad-free symbol, vilket innebär att jag inte tar emot produkter från företag för att skriva "goda recensioner".

Inga kommentarer: