måndag 6 augusti 2012

Krusmynta Gården @Visby


Tro det eller ej, men i sommar har jag inte BARA jobbat. Jag hann också med en tripp till Visby. Jag och mitt sällskap var på en guidad tur, som delvis bestod av ett besök på örtträdgården "Krusmynta Gården". 

Och vilket besök! De hade bland annat en hel del smått och gott inom naturkosmetiska krämer, salvor, oljor etc. Men även en hel del olika teer, godisar och kryddor. En trevlig och gemytlig butik att stiga in i, en kraftig doft av blandade örter och kryddor slår emot en när man kommer in. Men man vänjer sig ganska snabbt. 

Jag tycker absolut att gården är värd ett besök. Produkterna till huden som de säljer tycker jag har ett överkomligt pris och fungerar "som de bör". Ansiktskrämen är ganska fet, men fungerar bra för mig även till sommaren eftersom jag har rätt torr hud. Ansiktsoljan ger en lite gul/brun färg om man använder för mycket.- Jag föredrar den som massage till kvällen, eller extra fett till huden efter jobbet. Men Krusmynta är inte besöksvärt bara för naturkosmetiken, även för kryddorna och de speciella teerna. 

De har även en webshop för den som inte har tid med en Gotlandsresa såhär i slutet av sommaren. Kika in här: http://www.krusmynta.se/ 

Har du själv köpt hudvårdsprodukter från Krusmyntagården? 

Inga kommentarer: