tisdag 7 augusti 2012

Tvätta håret två gånger - nödvändigt?

Jag har lärt mig något nytt! Tidigare trodde jag det var schampo-företagens idé att man ska tvätta håret med schampo två gånger per duschtillfälle för att faktiskt få rent hår. Men, det har visat sig (enligt en frisör jag talat med) att det faktiskt stämmer - oberoende schampomärke! 

Om man tvättar sitt hår som man bör (2-3 gånger i veckan) är det bra att tvätta håret två gånger. Första gången du tvättar det så luckras smutsen upp till ytan, andra gången så tas smutsen från håret och hårbottnet faktiskt bort. Nu har jag själv bara testat detta två gånger så länge, men jag tycker faktiskt att mitt hårbotten håller sig bättre i schack än vanligt.

Någon annan som upplever, 
eller hört samma sak?




1 kommentar:

Estelle sa...

Har nog inte just hört det, men där emot schamponerar jag alltid mitt hår två gånger eftersom jag lätt får fett hår och märker att det fortfarande är fett och inte riktigt rent om jag bara schamponerar en gång.
Jag tror dessutom inte att de flesta använder mer schampo för det..
på den tiden jag bara schamponerade en gång använde iallafall jag en stor mängd schampo